هاویا

بازگشت به سایت
خانه طراحی وب کسب درآمد اینترنتی آموزش

آشنایی با html و ساختار آن (بخش اول)

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ساعت ۲۳:۲۹ 954 بار

"قبل از هر چیزی ، از اینکه این مسیر رو انتخاب کردید خوشحالیم و صمیمانه ورود شما را به دنیای وب تبریک می گوئیم ، با ما همراه باشید تا بصورت کاربردی با Html و ساختار آن آشنا شویم"

ابتدا لازم است مقدمه ای کوتاه درباره Html بدانیم ، Html اولین زبانی است که برای گام نهادن در دنیای وب لازم است بیاموزید ، این کلمه مخفف عبارت Hyper Text Markup Language است به معنی زبان نشانه گذاری ابر متنی !! لطفا فعلا ذهن خود را درگیر معنای این عبارت و یا خود این عبارت نکنید ، در درس های آتی کاملا معنای آن را متوجه خواهید شد پس فعلا فقط فرض کنید نام این زبان Html است.

برای اینکه با ساختار Html آشنا شوید ، پیشنهاد می کنیم همین الان روی صفحه کلیک راست کنید و روی عباراتی نظیر view page source کلیک کنید ، در این صورت صفحه دیگری نمایش داده می شود که حاوی یک سری عبارت یا کد و همچنین کلمات فارسی است ، آنچه در تمام کدها به چشم می آید علامت های شروع و پایان تگ هاست که به این شکل هستند:

<tag>________</tag>

یک صفحه Html حاوی عناصر (Element) هاست ، هر یک از این عناصر معنا و کاربرد متفاوتی دارند که در این مطلب با برخی از این عناصر آشنا خواهیم شد. هر عنصر به طور معمول از سه بخش اصلی تشکیل می شود ، تگ شروع ، محتوا و تگ پایانی.

بنابراین ترکیب تگ و محتوا تبدیل به عنصر خواهد شد و هر عنصر کاربرد خاصی دارد که در ادامه با چند مثال به توضیح بیشتر این موارد خواهیم پرداخت :

خروجی کد کد Html
Hello World <strong> Hello World </strong>
Hello World <del> Hello World </del>
Hello World <i> Hello World </i>
Hello World <ins> Hello World </ins>

همانطور که در کدهای فوق (ستون سمت چپ) مشاهده می کنید ، در تمامی کد ها ، محتوای داخل تگ ها یکسان هستند اما خروجی های ستون سمت راست متفاوت می باشند ، این همان تاثیری است که هر تگ روی محتوای داخل خود می گذارد و ترکیب تگ ها و محتوای داخل آنها ، عناصر Html را می سازند و یک صفحه وب ترکیبی است از تعداد زیادی از همین عناصر که هر عنصر ، وظیفه و کاربرد مشخصی دارد. در مطالب آتی با ساختار اصلی یک صفحه وب آشنا خواهیم شد و یاد خواهیم گرفت چگونه ظاهر یک صفحه وب را با Html بسازیم.

اشتراک این مطلب
درباره بلاگ هاویا
این وبلاگ با هدف ارائه مطالبی جذاب و آموزش های کاربردی در زمینه های طراحی وبسایت ، طراحی اپلیکیشن ، سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو ایجاد شده است و امید است که این مطالب شما را در رسیدن به موفقیت یاری دهد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
ارتباط با گروه طراحی سایت هاویا تهران
تمــاس باماروی کمکـ ما حسابـ کنید