هاویا

بازگشت به سایت
خانه طراحی وب کسب درآمد اینترنتی آموزش

ویژگی های شرکت طراحی سایت حرفه ای

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ساعت ۱۲:۵۸ 1283 بار

اولین کار برای ورود به دنیای وب و فعالیت در این حوزه ، طراحی سایت است که این کار معمولا به دو صورت انجام می شود :

روش اول معمولا توسط افراد و شرکت هایی انتخاب می شود که امکان پرداخت حقوق ماهانه و استخدام را دارا باشند و چنانچه این تیم از افراد متخصص تشکیل شده باشد برای پروژه های بلند مدت و مطمئن ، بسیار مناسب است. اما روش دوم که همکاری با شرکت های طراحی سایت است مناسب افرادی است که می خواهند فقط یک بار هزینه کنند. اگرچه این روش درگیری های بسیار کمتری نسبت به روش اول دارد ولی آنچه بسیار حائز اهمیت است پیدا کردن شرکتی است که به اندازه شما به پروژه شما اهمیت دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی فاکتور هایی بپردازیم که باعث می شود بتوانید بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب نمائید.

نکته ای مهم برای انتخاب شرکت طراحی سایت :

علاوه بر اینکه میزان تخصص و مهارت شرکت های طراحی سایت با هم متفاوت است ، در میزان تخصص شرکت ها در حوزه های مختلف نیز ، نسبت به هم شدت و ضعف وجود دارد. اجازه بدهید مثالی بزنیم ، بسیاری از شرکت های طراحی سایت تنها از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده می کنند مثل وردپرس و در مقابل آنها ، برخی دیگر از شرکت های طراحی سایت ، با توجه به نوع پروژه ، سیستم مدیریت محتوای اختصاصی راه اندازی می کنند که اگر چه معمولا هزینه بیشتری دریافت می کنند ولی مطمئنا این شرکت ها برای راه اندازی سایت های ایده محور مناسب تر هستند و می توانید با خاطری آسوده پروژه خود را به آنها بسپارید. از طرف دیگر طراحی سایت از قسمت های مختلفی تشکیل می شود ، مواردی از قبیل طراحی رابط کاربری (UI) سایت ، طراحی تجربه کاربری (UX) سایت ، طراحی دیتابیس ، طراحی ساختار صفحات و آدرس دهی ، کدنویسی سمت سرور ، توجه به استانداردهای سئو و بسیاری موارد دیگر که تمام این آیتم ها در کنار هم باعث موفقیت یا شکست پروژه خواهند شد ، بنابراین اگر قصد همکاری با شرکت طراحی سایت را دارید لازم است به میزان مهارت شرکت در تمام این حوزه ها توجه کنید.

می دانیم که تشخیص میزان مهارت شرکت برای افرادی که با این موارد آشنایی ندارند بسیار دشوار است بنابراین در ادامه مواردی را ذکر می کنیم تا بتوانید به سادگی از میزان مهارت شرکت طراحی سایت پی ببرید.

معیار های انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب :

  • پیش از هر چیز ، شرکت طراحی سایت مناسب را با توجه به پروژه خود انتخاب کنید ، ممکن است شرکتی در پیاده سازی وب سایت های آماده مهارت داشته باشد ولی در پیاده سازی سایت های نو و ایده محور و کدنویسی از صفر متخصص نباشد و یا برعکس. پس ابتدا لازم است تعیین شود که وبسایت شما باید از صفر طراحی شود و یا نمونه آماده آن موجود است ؟؟ این پرسش باید اولین سوال شما از شرکت طراحی سایت باشد.
  • به کیفیت نمونه کارهای شرکت توجه کنید ، پس هنگام مراجعه به سایت ، تعدادی از نمونه کارهای شرکت را انتخاب نموده و وارد سایت آنها شوید ، سبک طراحی ، حالت نمایش سایت در موبایل ، چیدمان صفحات و مطالب ، سرعت بارگیری سایت و رتبه سایت در موتور های جستجو مواردی هستند که باید به آنها توجه شود.
  • آیا شرکت همراه شما خواهد بود؟ اگر شرکت طراحی سایت انتخابی شما ، در دو مرحله قبل موفق بود ، با شرکت تماس بگیرید و اطلاعات خلاصه ای درباره پروژه خود به آنها بدهید ، اگر تمرکز شرکت تنها روی جذب پروژه بود همان موقع تلفن را قطع کنید ;) چرا که شرکت های معمولی تنها به جذب پروژه فکر می کنند ولی افراد و شرکت های حرفه ای با توجه به تجربه کاری خود شما را راهنمایی می کنند ، حتی ممکن است به شما پیشنهاد دهند که روی پروژه خود کار نکنید ، بنابراین این افراد قابل اعتماد هستند و از همان ابتدا می توانید روی همراهی آنها حساب کنید.
  • پس از معرفی پروژه خود منتظر پیشنهاد ها و سوالات شرکت باشید. پرسش هایی که از شما می شود مشخص می کند که شرکت در چه جایگاهی است پس هر چقدر پرسش ها عمیق تر باشند ، یعنی شرکت در کار خود ماهر تر است ... بنابراین اگر شرکتی پس از توضیحات شما درباره رنگ بندی سایت از شما پرسید ، متاسفانه باز هم باید تلفن را قطع کنید ;)
  • درباره هزینه پروژه و معیار تعیین هزینه پروژه بپرسید. بسیاری از شرکت ها در کمال تعجب می توانند در لحظه به شما قیمت دهند بنابراین دو حالت وجود دارد یا قیمت بیش از حد معمول اعلام می شود و یا قیمتی بسیار پایین برای جذب پروژه اعلام می شود و حتما باید منتظر فاکتور های بعدی باشید. اگر چه معیار تعیین قیمت در شرکت های مختلف متفاوت است ولی مواردی که می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد بصورت معمول عبارتست از ، میزان زمان مورد نیاز برای راه اندازی پروژه ، میزان وسعت پروژه ، تخصص های مورد نیاز ، سطح کیفی مراحل طراحی و کدنویسی ، میزان پشتیبانی شرکت ، سطح امنیت مورد نیاز ، استفاده از هاست اشتراکی و یا سرور و ... بنابراین یک شرکت خوب ، پس از بررسی تمام این موارد قیمت نهایی خود را اعلام می کند و نه بصورت آنی و در لحظه
  • درباره خدمات پشتیبانی از شرکت بپرسید. تعداد ماه های پشتیبانی پروژه پس از راه اندازی اولیه ، زمان و سرعت انجام خدمات پشتیبانی ، مواردی که جزء پشتیبانی محسوب می شود و ... مواردی هستند که پس از راه اندازی سایت حائز اهمیت خواهند بود.

در این مطلب سعی شد مواردی گفته شود تا شما را در انتخاب شرکت طراحی سایت خوب یاری دهد ولی وسعت این حوزه و خدمات مرتبط با آن به حدی است که مطمئنا نمی توان تمام موارد را در متن عنوان کرد ، بنابراین اگر در حوزه طراحی سایت نیاز به مشاوره داشتید می توانید روی کمک کارشناسان ما در گروه طراحی سایت هاویا حساب کنید.

اشتراک این مطلب
درباره بلاگ هاویا
این وبلاگ با هدف ارائه مطالبی جذاب و آموزش های کاربردی در زمینه های طراحی وبسایت ، طراحی اپلیکیشن ، سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو ایجاد شده است و امید است که این مطالب شما را در رسیدن به موفقیت یاری دهد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
ارتباط با گروه طراحی سایت هاویا تهران
تمــاس باماروی کمکـ ما حسابـ کنید